Peristiwa 1

lokasi : Mesin ATM Kg.Wai

Tujuan : mengeluarkan duit

damn…pnjang plak barisan…tapi tidak mengapa demi mengeluarkan duit perbelanjaan aku(poket kosong),aku kena beratur juga…

sepanjang beratur di mesin ATM, tiba-tiba terbau suatu aroma yang sangat wangi…deria bauku menggila mencari punca aroma tersebut..rupa-rupanya ada seorang awek cun di belakang aku…seingat aku awek tu duduk kat kg.wai…

“inilah masanya untuk berlagak macho”,hatiku berbisik…(sayang myra jangan marah.. πŸ˜› ) tapi, macamana untuk aku tunjuk ke’macho’an aku? pemerahan idea dalam otak aku berlaku… ting!!! lampu mentol aku dah menyala…

tiba giliran aku untuk mengeluarkan duit…kad Bank Muamalat dimasukkan… sila pillih bahasa…dengan memberi sedikit ruang untuk awek tu melihat paparan skrin mesin ATM, aku menekan butang “Bahasa Mandarin”… tiba-tiba awek belakang dengan nada teruja berbisik dengan rakannya… “wah!!! org depan ni pndai chinese la…”

dengan gaya macho seperti Fariman aku berlagak…”hahahaha…bagus otakku berfungsi..(bermonolog di dalam hati)”…aku mengambil duit dan langsung beredar untuk makan.

The truths :

  1. aku tidak pandai membaca tulisan Bahasa Mandarin.Aku hanya pandai Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris dan sedikit pengetahuan dalam Bahasa German.
  2. aku dah hafal segala langkah menekan butang Mesin ATM Bank Muamalat untuk mengeluarkan duit.
  3. awek belakang aku telah terpadaya dengan lakonan aku.

kepada awek tersebut aku ingin memohon maaf kerana telah memperdayakan kamu. πŸ˜›

Advertisements

21 Responses to “Peristiwa 1”

  1. aku report kt mira br tahu.

    aku pndai bahasa siam. sawadekap afiq keparat.

  2. kopunkap tun kerepot…

  3. mesti myra ngn masam muka bace entri ini::D
    haha…
    aku phm..
    lelaki mmg suker berlagak macho!

  4. hehe.. dlm proses memujuk myra…
    salah tu..lelaki memang macho..haha…

  5. ceh. habeh macho la konon. wek!

  6. hehehe…jeles la 2…

  7. bahasa apa lagi hang pandai ni??

  8. ces..otak lelaki..otak lelaki..kalau pasal pmpuan…aktif je berpikir ek…haha…=p

    **rindu kt sekolah lama…sc syed putra** (xde kaitan ngan entry d atas)

  9. bahasa jawa aku pndai..hahaha…

    psangan bg lelaki kn pompuan..hehehe…sy bkn gay… πŸ˜›

  10. oohhhh adek2 unimap rupanya…nice blog..akak suka membaca….
    sila lawat blog akak selalu…

  11. ooo..akak kalis peluru ni akak unimap…hehe…lawat sy selalu gak…

  12. ceit..
    boley plak..
    moge ak mudah terpedaya ngn lelaki yg berlagak macho..
    yahahahaha..!!

  13. (sindiran semate2..)..wakakaka..!!
    pmpoan jgn begitu ye…
    tidak bagos sekali..

  14. haha…sindiran hanya sekadar di pinggiran…

  15. aku pn pernah mengalami situasi diatas.tp aku tak guna bahasa mandarin.sebab aku tak perlu buat macho macam kau.aku dah macho.

  16. gatai nya pnjang neh noh..

    nak kena repot kat mira neh..

    hahaha….

  17. aka bukan aka unimap…akak duk sekampung jer ngn unimap…heheheh plus akak byk kenal org unimap…

    akak suka bdk2 unimap…baik2 semuanya (yg jahat tak jumpa la lagi!!!)

  18. ooo…org perlis la ni…
    sy bdk baik…unimap semua baik…hehe…

  19. haris= ooo…anda memang macho…

    fadhot = hehe…jgn la report…

  20. haaaaa..
    itu namaenye poyo..
    glew poyo..
    cis..
    kasihan wanita berkenaan sebab di tipu oleh lelaki ini..

  21. hehehe…

    x tau…no comment..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: