Archive for February 7, 2009

Kisah Benar

Posted in Uncategorized on February 7, 2009 by fackaladingdong

p2050748Gambar di atas menerangkan tentang tiga orang trainee yang menjalankan dimensional inspection untuk trailer gergasi berwarna kuning ini… trainee dari kiri adalah awin(UTHM), izzati(UTeM), dan amir(UniSEL)..

aku tulis blog ni bukan nak menceritakan pasal mereka…

tukar tajuk…

ini cerita seram…

cerita ini disampaikan oleh welder di sini tentang pontianak yang sering membuat kacau di bahagian paint booth… pontianak itu sering berdiri di atas bumbung paint booth pada waktu maghrib dan seperti memerhatikan setiap gerak geri pekerja… inilah salah satu sebab mengapa ramai pekerja yang tidak sanggup overtime pada waktu malam termasuk aku…

“tapi yang peliknya,” kata welder itu lagi.

“pontianak itu memakai kain yang berwarna kuning!!!” welder itu bernada tegas sambil tangannya seperti membuka bunga silat gayung..

sampuk seorang lagi welder,

“mana la tak mengamuk pontianak tu, dia siang-siang jemur kain dia kat paint booth tu, yang painter pergi cat sekali kain dia dengan cat kuning siapa yang suruh…”,kata welder yang menyampuk itu..

dia menyambung lagi,

“kan dah mengamuk pontianak tu malam-malam keluar pakai kain kuning”

sekian…

Advertisements